Malatya’dan geçen dönem (1 Ağustos 2023-31 Temmuz 2024) 115 ülkeye ihraç edilen 66 bin 832 ton kuru kayısıdan 398 milyon 809 bin dolar gelir elde edildi.
Geçen dönem en çok ihracat 10 bin 960 tonla ABD’ye yapılırken, bu ülkeyi 5 bin 879 tonla Fransa, 4 bin 626 tonla Almanya, 3 bin 606 tonla Avustralya, 3 bin 544 tonla Birleşik Krallık izledi.
Malatya Ticaret Borsası Başkanı Ramazan Özcan, AA muhabirine, kuru kayısı ihracat dönemini 31 Temmuz prestijiyle tamamladıklarını söyledi.
Özcan, dünya genelinde yaşanan gelişmeler, global ekonomik kriz üzere nedenlerle ihracatta evvelki döneme nazaran kısmi azalma olduğunu, buna karşın 115 ülkeyle ihracat yaptıklarını söz etti.
‘MALATYA KAYISISI KALİTE AÇISINDAN VAZGEÇİLMEZ’
Geçen dönemin ihracat sayılarını kıymetlendiren Özcan, şunları söyledi: “Önceki yıl 80 bin ton ihracat yapmışız, 434 milyon dolar gelir elde etmişiz. Geçen dönem ise 66 bin 832 ton ihracat yapmışız ve 398 milyon 809 bin dolar gelir elde etmişiz. Bilhassa Orta Asya bölgelerine yakın olan ülkelerde bir pazar kaybı yaşamışız, Çin, Rusya üzere. Daha çok Orta Asya’daki eser fiyatlarının daha cazip olması bizim Orta Asya’nın fiyatta rakibimiz olduğu gerçeğini de bize tekrar göstermiş oluyor lakin kalite açısından baktığımız vakit da dünyada hala kalite olarak Türkiye ve Malatya kayısısı yerini koruyor. Bilhassa Avrupa ülkelerinde kalite açısından Malatya kayısısı hala vazgeçilmez. Kalitede rakibimiz yok fakat maalesef üretim maliyetleri de göz önüne alındığında fiyatta önemli manada belirli bölgelerde artık rekabet etmemiz gereken ülkeler olduğunu görüyoruz. İhracat fiyatlarımızı muhafazaya çalışırken bir taraftan pazarlarımızı koruyacağız. Bu yıl amacımızdan sapmamak üzere 100 bin ton ihracatı da yapmak zorundayız. Bu yıl hedeflediğimiz 750 milyon dolar gelire odaklı çalışacağız.”
(ANADOLU AJANSI)